כמעט כל בית עסק, מחזיק ברשותו ארכיב. על פניו זה לא תמיד נראה כך, ולא כל בעלי העסקים אכן יגדירו זאת כך, אך בסופו של דבר, ברגע שמאחסנים ושומרים מסמכים ישנים, אזי שמדובר בארכיב. מדובר במערכת שהיא חיונית לעסק, בין אם זה בשביל לנתח פעולות עבר, בין אם זה להשתמש במסמכים בעת סיטואציות חיוניות, ובין אם זה לשמר את ההיסטוריה של העסק מהיבטים שונים.
אחד השינויים שהתרחשו בשנים האחרונות בתחום זה, הוא מעבר מארכיב מודפס לארכיב ממוחשב. כלומר, היום מרבית העסקים שומרים על המסמכים שלהם במחשב, בין אם זה בשרתים פנימיים או חיצוניים, דרך מערכות ממוחשבות שונות, אליהן הם יכולים להגיע מהמחשב של העסק או דרך כל מחשב אחר.
ארכיב ממוחשב נושא איתו יתרונות שונים. ראשית, הוא חוסך הרבה מאוד מקום, שכן הכל נמצא במחשב ולא בחדרים או בארונות ומדפים, שנית, הוא חוסך הרבה מאוד כסף, מאחר ואין צורך לקנות שום פריט ריהוט עבורו, שלישית, הרבה יותר קל לגשת אליו. ארבע, הוא מונע לכלוך ואי סדר.
כיצד יוצרים ארכיב ממוחשב בצורה נכונה
הדבר החשוב ביותר, הוא לייצר מערכת שיהיה קל מאוד להשתמש בה, קל מאוד להגיע אל כל מסמך, במהירות של אפס זמן. כך לא צריך לבזבז הרבה משאבים על שימוש במערכת.
דבר נוסף חיוני וחשוב הוא אבטחת המערכת. יש להבטיח שיהיה ניתן לשמור על המסמכים בצורה פשוטה ונוחה, ולא לאפשר לכל אחד להיכנס לתוכה.
כמו כן, חשוב מאוד להקפיד על כך שהמערכת תהיה זמינה לכול מי שאמור להשתמש בה, ויהיה ניתן לשתף מסמכים בצורה פשוטה ונוחה, וכמובן במהירות שיא, ללא זמן המתנה.
לקבלת ייעוץ מקצועי פנו אלינו עוד היום – חניבעל מערכות.