המטרה העיקרית של כל עסק היא לבצע היקף גדול של מכירות כדי שיהיו לו הכנסות משמעותיות. ככל שמנהלים נכון את העסק ואין עניינים לא צפויים, המכירות הגבוהות יובילו גם לרווחיות נאה.
הנחות או קופונים – מה יותר משתלם לעסקים
הנחות
כאשר נותנים ללקוח הנחה, נוגסים מתוך הרווח של המוצר. אם בעל עסק מרוויח על פריט ספציפי כ – % 30, ברגע שהוא נותן הנחה ללקוח, הרווח שלו על המוצר שנמכר, יורד ל % 25 או אפילו פחות מכך.
בהתנהלות מסוג זה, בית העסק מצמצם לאורך זמן את הרווחיות שלו והדבר פוגע ברווח התפעולי וברווחים בכלל של העסק בכל חודש ובסוף השנה.
קופונים
כאשר בית העסק מוכר קופונים ללקוח, המחיר שהוא מקבל בעדם הוא מחיר מלא, כלומר אם מוכרים שובר לכל רשת בעלות של 500 ₪, זהו המחיר לצרכן של כלל המוצרים שתרכוש הלקוחה. בדרך זה הרווח נותר בעינו ולא פוגעים בו.
לשוברים יש ערך מוסף משמעותי כיוון שהיקף השוברים הנמכרים הוא גדול מאד. לקוחות רבים שמעוניינים לרכוש מתנה לאדם שהוא יקר להם ואינם יודעים בדיוק את טעמו או אילו מוצרים נחוצים לו, הוא רוכש עבורם שובר מתנה, המתאים לכמה רשתות.
בדרך זו מי שקיבל את שובר המתנה מחליט אם לבזבז אותו ברשת של אופנה לנשים, אופנה לגברים, נעליים, צעצועים לתינוק, ארוחת בוקר מפנקת או כל אופציה אחרת. ברגע זה, האדם רוכש את המוצרים שאכן הוא זקוק להם ולא מקבל במתנה פריט שאינו נחוץ לו כעת או שהטקסטורה אינה אהובה עליו, כמו לדוגמה אם הוא קיבל מצעים.
קופונים הם הדרך המושלמת למתנה שהיא לקליעה בול למטרה.