בעולם בו אנחנו נדרשים להתחרות עם לא מעט עסקים אחרים, בין אם מדובר בעסקים מקומיים שיש להם חנויות פיזיות ובין אם מדובר בעסקים מקומיים או בינלאומיים שעובדים באמצעות האינטרנט, הרי שעלינו למצוא כל הזמן דרכים כיצד להתחדש, כיצד להציע ללקוחות שלנו שירותים ודברים שאחרים לא מציעים להם, או לפחות, להציע להם אותם ברמה הרבה יותר גבוהה.
אחת הדרכים להגדיל את מחזור הלקוחות שלנו, להגדיל את מספר האנשים שפונים אלינו לצורך קבלת שירות או רכישת מוצר, באופן קבוע, היא באמצעות ניהול מועדון לקוחות. לא מדובר בדבר חדש, אך היום אנחנו יכולים להשתמש בו בצורה הרבה יותר אפקטיבית, הרבה יותר פשוטה וחסכונית.
מה זה מועדון לקוחות בעצם? מדובר במועדון בו הלקוחות שחברים בו, יכולים ליהנות ממגוון רחב של פינוקים, הנחות, מבצעים, שירותים ייחודים שלקוחות רגילים, כאלה שאינם חברים במועדון, לא זכאים לו. בכך אנחנו גם יוצרים ייחוד מסוים עבור אותם לקוחות, וגם אנחנו יוצרים זהות, נאמנות אצל אותם לקוחות כלפינו וכלפי העסק שלנו.
הסיבה שהיום הרבה יותר קל ופשוט להשתמש במועדון לקוחות, הרבה יותר פרקטי, היא מאוד פשוטה, יש לנו היום הרבה יותר כלים להשתמש במידע על מנת להגיע באופן ממוקד לכל אחד מהלקוחות שלנו. היום בעזרת תוכנות וכלים ממוחשבים אחרים, אנחנו יכולים גם לאסוף פריטי מידע שונים על הלקוחות שלנו, כמובן מידע שהם מספקים לנו בצורה חוקית.
בעזרת תוכנות וכלים אחרים, אנחנו יכולים גם לייצר פילוחים שונים של קהל הלקוחות שלנו, אנחנו יכולים לראות מה כל אחד אוהב, מה כל אחד צורך, וכך אנחנו יכולים להציע לכל לקוח דברים שמתאימים לו. זה נכון גם לגבי הצעות, מבצעים והנחות, על פי גיל, מין, מצב משפחתי, מיקום מגורים וכדומה.
בנוסף, אנחנו יכולים לפנות בצורה ישירה ללקוחות שלנו, אנחנו יכולים לעשות את זה דרך המייל או דרך הודעה בסלולר ואפילו בפייסבוק.
כיצד זה מגדיל את מחזור הלקוחות שלנו? ראשית, זה מחבר חזק יותר את הלקוחות הקיימים לעסק שלנו, שנית, זה יוצר רצון אצל לקוחות פוטנציאליים להיות חלק מהמועדון וליהנות מהשירותים שלנו.