ישנם רגעים בו מנכ"ל החברה או הבעלים מחליטים שיש לבצע שינוי ארגוני בחברה זאת בשביל לנסות ולשנות את תפקודה לטובה. אפשר לנסות ולהתחמק משינוי הארגון, כי בכל זאת מדובר בדבר די קשה לביצוע. אך גם אנחנו וגם אתם יודעים שההתחמקות מהשינוי תוביל רק ליותר נזק. מאחר ואתם מעדיפים להתמודד עם השינוי, ישנן כמה דרכים לצליחת השינוי כאשר המומלצת ביותר היא קבלת עזרה מיועץ ארגוני.
כאשר עומדים בפני שינוי ארגוני, רצוי לעשות זאת נכון. ובכדי לעשות זאת נכון, עשו כך
הבנת הצורך בשינוי
מאחר ושינוי ארגוני מלווה בקושי כאשר מדובר באנשים איתם אתם עובדים בכל יום. וכאשר אתם הבכירים, יתכן וקבלת ההחלטות שלכם ישפיעו על הלך הרוח של עובדי החברה. לכן, בקבלת ייעוץ ארגוני אתם יכולים להבין בצורה טובה יותר את הצורך בשינוי וכיצד הוא הולך להיראות.
פירוק השינוי לגורמים
כאשר רוצים לבצע שינוי ארגוני, יהיה עליכם להבין מה אתם משנים ועבור מה אתם משנים. עם כל הקושי שבשינוי, הוא אמור להביא איתו משהו טוב בסופו של דבר. וכאשר אתם אלה שמתכננים את השינוי, אתם אמורים לתכנן את הצפי לתוצאות השינוי.
יישום השינוי על ידי יועץ
מאחר והשינוי עשוי להתקבל באופן לא כל כך חיובי בחברה שלכם, העסקת יועץ ארגוני שיבצע את השינוי יחד איתכם עשויה להקל מה'האשמה' אותה עובדי החברה שלכם תלו בכם. כאשר אדם חיצוני טורף את הקלפים בחברה שלכם, הדבר מאפשר לכם להיות חלק מתסכול החברה הכולל.
קבלת השינוי
תהליכו של ייעוץ ארגוני לא מסתיים ברגע שבוצע השינוי. היכולת לוודא שהשינוי בוצע בהצלחה והוא אכן פועל לטובתכם ניתנת לצפייה רק לאחר זמן מה. בכל משך הזמן הזה, היועץ הארגוני יישאר איתכם בקשר וילך איתכם את דרך השינוי עד לקבלת התוצאות הרצויות.
לסיכום,
אם אתם נמצאים בסיטואציה בה נפלה ההבנה שהחברה שלכם חייבת שינוי ארגוני, אנחנו יודעים כמה קושי מוטל עליכם. אך אין זה אומר שזה לא חשוב לבצע שינוי שכזה ולו רק בשביל לנסות ולגרום לחברה שלכם להצליח מחדש.