שיימינג בפייסבוק

אין ספק כי כל התופעה של שיימינג בפייסבוק הפכה לנפוצה ומוכרת במיוחד, היות וניתן היום למצוא יותר ויותר אנשים, אשר בחרו לפתוח פרופיל ברשת החברתית הגדולה והמוכרת ביותר בעולם. אומנם נכון כי מדובר על פלטפורמה מעולה על מנת להכיר אנשים חדשים, ליצור חברויות חדשות ולהיחשף למגוון רחב של קבוצות שונות, העוסקות בכל תחומי החיים, אך כדאי לדעת כי הפייסבוק מכיל גם צד אפל יותר. אנשים רבים בוחרים להעביר ביקורת על אנשים אחרים או עסקים מסוימים, בין אם מדובר על ביקורת עניינית, המבוססת על ניסיון אישי, ובין אם מדובר על פוסט שלם המוקדש להשמצה של עסק מסוים. בכל מקרה, חשוב להבין כי פוסטים מסוג זה עלולים לחשוף את הכותבים שלהם לתביעת לשון הרע, היות והפוסט מפורסם בפומבי והוא עלול לפגוע במוניטין ובפרנסה של בעל העסק המדובר.

נקודות חשובות שיש לזכור לגבי שיימינג בפייסבוק

קודם כל, במידה וגיליתם כי העסק שלכם מושמץ בפייסבוק או בכל מדיה חברתית אחרת, כדאי לדעת כי יש מה לעשות בנידון. ההמלצה הראשונית היא לפנות לייעוץ אצל עורך דין שמתמחה בתחום, היות וזוהי הדרך היחידה להבין בדיוק כיצד כדאי לכם לנהוג וממה עדיף להימנע. מומלץ למשל, להימנע מלפנות ישירות לכותב הפוסט, לפני קבלת הייעוץ המשפטי, היות וברוב המקרים במידה וכותב הפוסט מסיר את הפוסט ומתנצל, אין שום בסיס לתביעת לשון הרע. בתי המשפט נוהגים לרוב לבחון את ההתנהלות של שני הצדדים, ולכן חשוב לדעת מה עלול לפגוע בסיכויי הזכייה שלכם בתיק. רק עורך דין מקצועי ומנוסה שמתמחה בתחום, יידע בדיוק כיצד לפעול ועל מה לשים את הדגש. חשוב להדגיש כי מהירות מהווה פאקטור משמעותי בתיקים מסוג זה, לכן חשוב לא להתמהמה אלא לפנות מיד לעורך דין מהתחום.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
גיתית בן-שלום

גיתית בן-שלום

גיתית בן-שלום היא בלוגרית מקצועית מעולם הפיננסים שהחלה את דרכה בגיל 20 כעובדת קבלן באחד מהבנקים הגדולים בארץ, ומהר מאוד הפכה את העבודה לאהבה. היא כותבת כבר כמה שנים על תחום הפיננסים, נדל"ן וכל נושא אחר בתחום הכלכלה.

Leave a comment