שם לעסק

אז איך בוחרים שם לעסק?

המדריך המלא למציאת שם לעסקף לוגו וסלוגן:
להפנים ולמתג.

שם לעסק

 

האם אפשר להצליח עם שם לא מקצועי?
להאמת היא שמה שקובע זו איכות המוצר יותר מהכל. יש לכם מוצר מעולה? סביר להניח שבסוף תצליחו ולא משנה מה יהיה השם שתמשו בו. אבל מהצד השני שם איכותי מקצועי שנבחר בראייה מיתוגית ואסטרטגית פשוט יכול לקצר את הדרך. הוא יעביר את הרשמים הנכונים לקהל היעד ויעזור לאנשים להבין יותר בקלות מה היתרון שהמוצר שלכם מעניק לו וזה ממש כדאי.

כמה עולה שם לעסק?
כשלושת אלפים עד ארבעת אלפים לעסק חדש קטן. במידה ומדובר בפרוייקט שמעורבים בו הרבה בעלי תפקידים המחיר יכול אף להכפיל את עצמו. ניתן למצוא בשוק גם כאלו שיציעו את מרכולתם עבור סכומים נמוכים מאלה (ואף בהרבה), אך כאן חשוב לבדוק מה עומק התהליך אשר מובטח בחזרה, את רמת הכישורים של הקופירייטר, תיקו העבודות שלו והתהליך אותו הוא מציע, ועל מה הוא מתחייב כנגד התשלום. לרוב, אלו אשר מציעים שם לעסק במחיר של כאלף-אלפיים ₪ נוהגים לחהשיב ברשימה פשטנית של רעיונות צפויים ומעוררי פיהוק, מה שלא בהרח מצדיק את הכסף.
מי שכבר מגיע להשקעה, מומלץ להימנע מחסכון מפסיד ולשלם את הסכום ההגון עבור קופירייטר אחראי, מקצועי ואיכותי.

מה לשאול את הקופירייטר לפני שאני בוחר אותו למצוא עבורי שם לעסק?
קודם כל יש לספר לו על המוצר  והעסק שלך ולשמוע אותו: כיצד הוא משקיף על העסק, על קהלי היעד שלו והמשימה כולה. קופייירט מבריק ידע כבר בשלב הזה להעלות ניצוצות לאוויר ולהוכיח ללקוח שלו שהוא אכן בעל חשיבה מסוגננת רבת שכבות ויוצאת דופן אשר יש בכוכה להוליד שם לעסק שיהיה מיוחד מעניין ומרתק.

ובשלב הבא?

מומלץ לשאול את הקופייטר כיצד הוא בונה את הליך מציאת השם לעסק. האם הוא מגיש אסטרטגיה כתובה המסבירה על המוצר, על היתרונות שלו, התכונות כמותג,  מה הקריטריונים למציאת השם, איך השם מבטא את הקונספט השיווקי של המוצר ועוד.

ואיך בוחנים שם לעסק?
יש המון קריטריונים שדרכם שם לעסק יכול להיות שם טוב. יכול להיות שהוא מעלה תחושה ייחודית שמשדרת את היתרונות והערכים המוספים של העסק (ארומה). ייתכן שהוא בעצם מדבר בדימוי על היתרון הפונקציונלי של המוצר (צ'ק פוינט, פייסבוק), ויכול להיות שהוא משתחרר לעבר מחוזות יצירתיים יותר וזורק הבלחה מתוך העולם הרגשי, או ההקשרי של תכנים הנוגעים לחוויית השימוש במוצר.

מי מוצא שמות לעסקים?
קופירייטר הוא המקצוע אשר תפקידו למצוא שם לעסק. קופירייטרים טובים כמו יוגב בעז, שי לוי,
עדי סגלוביץ' ועדי בר שאול מספקים שמות למוצרים ועסקים רבים ומתמחים בהובלת התהליך שמתחיל מאבחנה מרתקת של המוצר והעסק כמותג לתוך השלב היצירתי של העלאת רעיונות אשר כובשים את לב הלקוח. המשימה של ליצור רעיון בהזמנה אישית ולרצות בעל עסק לקבלת שם אשר יאהב היא לא דבר פשוט גם עבור בעלי מקצוע מוכשרים, אך הקופירייטרים המוזכרים ברשימה זו בהחלט יודעים לעשות את העבודה ולהגיע לקו הסיום בהצטיינות פעם אחר פעם.

האם סלוגן הוא חלק מהחבילה?
בוודאי. סלוגן או משפט הגדרה חייבים להיות חלק מהחבילה היות ושם לבדו אף פעם לא מספיק. דווקא שמות מיוחדים, יצירתיים וחכמים הם כאלה שצריכים משפט הסבר מתחתיהם והסלוגן נדרש להיות מרכיב אינטגרלי בעסקה אשר בלעדיו אין דבר.
סלוגן, הוא המוריד לקרקע של ההמראה התחושתית שנוצרת בשם וזה שדואג שבסוף הקהל יבין מה רוצים להגיד לו ולא רק איזה רושם מעניין המותג בא ליצור.


מה חשוב לדעת לגבי עיצוב לוגו
?
לוגו – במידה ויש בשם העסק רעיון חכם, גם הלוגו צריך להיות כזה שמבין את הקונספט מבטא אותו נכון.
קופירייטר אשר מבצע את עבודתו נאמנה בונה בתחילת התהליך קו אסטרטגי המגדיר את תכונות המוצר כמותג למישרין והלוגו הוא זה שצריך להכיל ולבטא את מכלול המסרים והתחושות באופן ויזואלי.
כמובן שחובה לשמור על פשטות ולזכור שהלוגו יופיע לפעמים בגדלים קטנים מאוד ויהיה קשה להבחין בניואנסים שבו.

שיהיה בהצלחה עם המותג החדש ובמציאת שם לעסק!

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *