רבים מתבלבלים בין שני המושגים, מועדון לקוחות ומועדון צרכנות. האמת היא שמדובר בשני מושגים הנמצאים במקומות מאוד קרובים. אך בכל זאת ישנם כמה הבדלים ולא ממש קטנים. כדאי מאוד להכיר לעומק את שני המושגים על מנת שניתן יהיה לנצל נכון יותר את כל ההטבות ואת ההתנהלות הצרכנית שתחסוך הכי הרבה כסף.
אז לפני הכול נגדיר –
מועדון לקוחות –
מועדון לקוחות זה משהו שכולנו מכירים. לקוחות שקונים באופן קבוע בחנות, לקוחות שנרשמו לשירותי הפרסום של החנות לקבלת ניוזלטר, מועדון בו אנחנו משלמים לעיתים דמי חברות וכדומה. כעיקרון מדובר בהטבות אשר ניתנות בבית עסק אחד אשר עשוי לכלול גם כמה סניפים. באופן כללי מספר הלקוחות יהיה מצומצם למדי בהתאם לתחום הצר בו עוסק אותו בית עסק.
מועדון צרכנות –
מועדון הצרכנות לעומת מועדון הלקוחות מציע קשת רחבה של אפשרויות לצורך מימוש ההטבות של חברי המועדון. זה עשוי להיות חברות בכמה בתי עסק מתחומים שונים עם דמיון בין השירותים המוצעים. כמו לדוגמא רשתות אופנה יחד עם חנויות לממכר מוצרי טיפוח ואיפור, תכשיטים וכדומה. על פי רוב אנחנו מוצאים כי מועדוני צרכנות מנפיקים כרטיס אשראי ייעודי נפרד, הם מציעים צבירת נקודות, הם מעניקים תווי קניי ועוד.
מה יותר טוב ללקוח?
אז האמת היא שהשאלה הזו היא לא ממש במקומה. היות וכל בית עסק אמור להחליט מה יותר טוב עבורו. מבחינת הלקוחות, גם אי אפשר לקבוע מה יותר טוב. ברור שתמיד כדאי להיות ערניים ולשים לב להטבות השונות הניתנות לחברי המועדון ועל פי זה להחליט אל מי הכי כדאי להצטרף ולאיזה מועדון הכי משתלם להשתייך.
מועדון לקוחות מעניק מצד אחד תחושה חמה ומשפחתית כאשר הלקוח מרגיש שהוא בא לרכוש במגרש הביתי שלו (כמעט) משהו שלא קורה במועדון הצרכנות שהוא מועדון גדול המתפרש על פני כמה רשתות. אך מצד שני האפשרות לצבור נקודות שניתן לעשות בהם שימוש בכמה וכמה חנויות, הופכות את החברות במועדון למשתלמת במיוחד.
הנכון ביותר הוא לעקוב אחר ההטבות ואחר המבצעים השונים ותמיד לבחור בהצעה הכי מתאימה והכי משתלמת מכל הבחינות.