כשאנחנו נכנסים לקיוסק, פיצוציה, בין אם היא ממוקמת בתל אביב, חיפה, חולון או בכל מקום אחר, סביר להניח שאנחנו נראה מבנה דומה עם סדר בסגנון דומה. מרבית הפיצוציות בנויות באותה צורה. יש לזה סיבה טובה הקשורה אל כל נושא תכנון ועיצוב פיצוציות.
הרעיון של פיצוצייה הוא שונה מאשר של חנות רגילה. בדרך כלל אנשים באים למקום כזה בשביל לקנות משהו אחד-שניים וללכת, הם לא מתעכבים, הם לא מתלבטים יותר מדי, לרוב הם יודעים מה הם רוצים לקנות, ובמקרה הקיצוני הם מוסיפים פריט או שניים שהם רואים, על הדרך.
להבדיל מחנות, אף אחד לא הולך לפיצוצייה מתוך תכנון להיכנס, לבדוק מה יש, מה חדש, מה מוכרים שם, ולעשות קניות מלאות. רוב האנשים שמגיעים לפיצוציות, קיוסקים, באים בין, אם זה בגלל שהם עברו ליד ונזכרו שהם רצו לקנות משהו או שהם צריכים משהו ספציפי, לעיתים זה בגלל שהם רעבים או צמאים ומחפשים משהו שישביע אותם, בין אם זה שהם נוסעים ברכב ומחליטים לעצור בשביל לקנות משהו להביא הביתה או לכל מקום אחר אליו הם הולכים.
למה זה חשוב? כי זה משפיע על תכנון המקום. הפיצוצייה צריכה להיות בנויה באופן כזה, שהכל יהיה נגיש, הכל יהיה קרוב, שהלקוח אשר נכנס יוכל לראות הכל במבט ראשון, ושהוא לא יצטרך להתעכב יותר מדי במקום.
ברוב המקומות אנחנו גם נראה חלוקה מאוד ברורה של כל דבר ודבר וזאת בזכות תכנון מסחר קמעונאי מוצלח. סיגריות במקום אחד, משקאות במקום אחר, חטיפים במקום אחד, דברים שדורשים את עזרת המוכר יהיו לידו ועוד. אנחנו לא נראה ערבוב של פריטים, ערבוב של מוצרים. רק בצורה כזו אפשר לארגן את הדברים בצורה מסודרת ונכונה.
כשמחליטים לפתוח קיוסק או פיצוצייה, צריך לחשוב קודם על הלקוח הטיפוסי, זה שנכנס באמצע היום או אפילו באמצע הלילה ורוצה לקנות שתייה וחטיפים, סיגריות, דברים פשוטים, אחרי זה אפשר להרחיב את נקודת המבט בשביל להתייחס גם ללקוחות אחרים וגם בשביל לספק מקומות למוצרים שונים, אחרים אשר אפשר למכור בפיצוצייה כתוספת על המוצרים הקיימים .