מיומנות ניהול היא מיומנות שכל אחד יכול לרכוש אותה, ואין שום צורך להיוולד עמה. אומנם נכון כי ישנם אנשים שפשוט נולדים לתוך התפקיד של "מנהל", אך עבור רובינו מדובר על ידע שצריך לרכוש ולהטמיע בשטח. כל מנהל שמעוניין לקדם את המחלקה שלו, חייב ללמוד כישורי ניהול טובים ויעילים, שיאפשרו לו לבצע את העבודה בצורה היעילה והמהירה ביותר. יש צורך ללמוד מיומנויות ניהול שונות ומגוונות, החל ממיומנות של ניהול זמן נכון, מיומנות הנעת עובדים, מיומנות תקשורת בין אישית ועוד. מנהל טוב הוא מנהל שעבר הדרכת מנהלים מקצועית, כך שהוא לעולם לא מפסיק ללמוד כיצד להשתפר וכיצד לתרום לתפקיד שלו. אך מעבר לכל המיומנויות השונות, יש צורך קודם כל להיות בן אדם. מנהל חייב להיות אכפתי כלפי העובדים שלו, להבין את הקשיים שלהם ולנסות לסייע להם ככל יכולתו. מעבר לכך, הוא חייב לשלוט בסביבת העבודה שלו, להיות בקיא בתחומי האחריות השונים שלו וכמובן להיות מסוגל לקבל החלטות ולנהל נכון את צוות העובדים שלו.
כל מה שחשוב לדעת לגבי מיומנות ניהול נכונה
כאמור, כל מנהל חייב ללמוד כיצד לשפר ולייעל את כישורי הניהול שלו. ניתן היום למצוא מגוון רחב של מיומנויות ניהול שונות, שעל המנהל ללמוד ולהטמיע בשטח. כמובן שלכל מנהל יהיה את סט הכלים שלו, היות וכל אחד מגיע מתפיסת עולם אחרת. כדאי לזכור כי ישנו הבדל עצום בין להיות מנהל לבין לנהל את העובדים, היות ומדובר על ההבדל בין להנהיג לבין לתת פקודות או משימות שונות. מעבר לכך, על מנת להתנהל נכון מול הארגון ומול העובדים, יש צורך להחזיק במיומנויות ניהול אישיות ומקצועיות. אין שום הגיון במנהל שמתחיל לצרוח על העובדים שלו, לכן המנהל חייב לשלוט על הרגשות שלו, הוא חייב לנהל היטב את הפן הרגשי בחייו המקצועיים, ולהעניק לעובדים תמונה יותר קוהרנטית של מה ואיך עליהם לבצע בליווי של משה גרימברג יועץ ארגוני לעסקים. מעבר לכך, המנהל חייב לדעת כיצד לנהל נכון את הזמן שלו, כיצד לקבל החלטות נכונות ועוד. מעבר לכך, המנהל חייב להגדיל את התפוקה של הארגון, לדעת כיצד לנהל צוות, כיצד לספק משוב וכיצד להניע את העובדים.