מאגרי תמונות הם אוספים של תמונות המאוחסנים במסדי נתונים מקוונים. המשתמשים יכולים לגשת אליהם מכל מקום בעולם באמצעות האינטרנט, להתרשם, לחפש ולהוריד תמונו בהתאם לצוריכהם.
הצורך במאגרי תמונות הולך וגובר ובמקביל גדל גם מספר התמונות מתקופות ומקומות שונים בעולם. בשנים האחרונות, ראינו גידול עצום של אתרי מאגרי תמונות מומלצים. לאתרים אלו יש כיום מאות מיליוני משתמשים ומיליארדי תמונות המועלות מדי יום. הם משמשים למטרות שונות ונותנים מענה לקשת רחבה של אוכלוסיה, מאנשים פרטיים, בעלי עסקים, תאגידים, מלכ"רים ועד למוסדות ממשל.
חברות וארגונים רבים משתמשות בחומרים ויזיאוליים כדי לייצר תוכן לקמפיינים השיווקיים שלהן. הסיבה לכך היא שהן רוצות להגיע לקהל רחב יותר, לקבל יותר תשומת לב ולהגדיל את המכירות.
ישנם סוגים רבים ושונים של אתרי תמונות שניתן להשתמש בהם ליצירת תוכן ולכולם מאפיינים משלהם, קראו בהרחבה באתר SeoMonster.
חלק מאתרים אלו אינם פתוחים לציבור הרחב ומשמשים חברות בלבד.
כשמתלבטים איזו תמונה לבחור, חשוב מאוד לבחור את התמונות המנצחות. התמונות הטובות ביותר של המדיה החברתית הן אלה ששותפו ועשו להם לייק שוב ושוב.
אתרי תמונות בתשלום הם מקור מצוין לתמונות, אך לא תמיד קל להשתמש בהם. הבעיה היא שהם מכילים כפילויות רבות, וקשה לדעת איזו תמונה באמת שייכת למותג או אדם בפועל. רוב ארכיוני התמונות באינטרנט מאורגנים בצורה לא טובה וכאמור מכילים הרבה תוכן משוכפל.
ישנם גם אתרים רבים עם איכות טובה של תמונות אבל כולם שונים מבחינת מחיר, תכונות וחווית משתמש.
אין ספק שאתרים אלו אינם מהווים במאה אחוז תחליף לצלמי אנוש ומקצועי עם כישורי צילום יוצאי דופן, אך הם לגמרי יכולים לספק את הסחורה ולסייע לכותבי התוכן ביצירת רעיונות חדשים במדיה הדיגיטלית.