המטרה שלנו בתור עסקים או בעלי מקצוע, היא לקבל לידים. כלומר, לקבל פניות של לקוחות. המטרה היותר ספציפית היא לקבל לידים מדויקים, ממוקדים ומיד. כלומר, לא מספיק שאנחנו נקבל ליד כזה או אחר, המטרה שלנו היא לקבל ליד איכותי של בעל עניין במוצר או בשירות שלנו, על מנת שנוכל לייצר עסקה בסופו של דבר. מן הסתם, המטרה שלנו היא גם לקבל את הליד כמה שיותר מהר.
הרי אם אנחנו מספקים שירות או מוצר מסוים, זה לא יעזור לנו אם אנחנו נקבל ליד רק בעוד שבוע או שבועיים. הרי עד אז אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב שאנחנו לא נוכל לספק את השירות או שנצטרך לספוג הפסדים שונים. לכן חשוב שאנחנו נקבל כמה שיותר לידים, ממוקדים, כמה שיותר מהר.
הדרך הטובה ביותר להבטיח שכך יהיה, ברמת סבירות גבוהה, היא באמצעות פרסום בגוגל אדוורדס, פרסום ממומן בגוגל וברשתות חברתיות שונות.
לפני שנסביר מדוע, חשוב להבין מה האופציות שעומדות לרשותנו. באופן עקרוני יש שתי אפשרויות. אפשרות אחרת, היא קידום אורגני, קידום שנעשה לאורך זמן, כאשר העבודה מתבצעת על האתר לפי כללים שגוגל מחייבת אותנו לעמוד בהם. כשאנחנו צריכים לקחת בחשבון, שאת התוצאות של הקידום, אנחנו נוכל לראות רק כעבור זמן מה, בהנחה והכל יהיה מוצלח. כלומר, אנחנו יכולים לראות את התוצאות רק כעבור שבועות או חודשים, אם אנחנו עובדים בצורה נכונה. רק אז אנחנו נראה את האתר שלנו מדורג גבוה בגוגל בביטויים שונים.
האופציה השנייה היא כאמור פרסום ממומן. אז אנחנו מפרסמים מודעה בגוגל או בפייסבוק, כאשר הקישור של המודעה מוביל אל עמוד בו הגולש יכול למלא את הפרטים שלו ליצירת קישור איתנו, או בכל צורה אחרת. היתרון הוא, שאנחנו גם נהנים מחשיפה איכותית ומהירה, וגם הגולש לא צריך לעשות הרבה, רק למלא את הפרטים.
המודעות הנ"ל פונות באופן ישיר לגולשים שמחפשים את המוצר או את השירות שלנו, ולכן הן גם הרבה יותר אופטימאליות עבורנו, שכן הלידים שאנחנו משיגים דרכן, הם איכותיים יותר.
>>> בדקו: למי מתאים שיווק בפייסבוק?