מאיר וילנסקי - טיפים לעסקים

אילו טפסים נדרשים לבקשת החזרי מס הכנסה?

על מנת לקבל החזרי מס הכנסה, אזי שבאופן טבעי יש צורך להציג מסמכים, הוכחות שונות, שיציגו תמונת מצב לפיה באמת מגיעים לנו אותם החזרים. אנחנו לא יכולים לבקש החזרי מס מבלי שיהיו בידינו מסמכים שיוכיחו ששילמנו יותר מס ממה שהיינו אמורים לשלם ביחס למשכורת שלנו.

זו הסיבה לפיה יש לשמור את כל המסמכים בהישג יד או לפחות לדעת כיצד אנחנו יכולים להפיק אותם כמה שיותר מהר, על מנת שנוכל להשתמש בהם ולהציג אותם כשיהיה צורך. חשוב להבהיר כאן, שאותם טפסים, במקרים רבים, נמצאים במערכות הממוחשבות או בארכיון בית העסק וכן אצל רואי חשבון או הנהלת חשבונות שעובדת עבורנו או איתנו.

כאמור, אנחנו צריכים להציג את כל המסמכים הנדרשים בשביל שנוכל לקבל החזרי מס, הן כשכירים והן כעצמאים. כאן המקום לומר עוד, לא מדובר רק במסמכים שקשורים באופן ישיר לעבודה אלא גם במסמכים נוספים, למשל, כאלה שקשורים לנכסים, מצב משפחתי, הוצאות שונות ועוד, לכן אנו ממליצים להיעזר בשירותי Taxref המובילים בתחום.

אילו מסמכים אנחנו נידרש להציג בשביל לקבל החזרי מס? ראשית, אנחנו צריכים להציג מסמך 135 שהוא דין וחשבון מקוצר עבור שנת מס רלוונטית. כמו כן, עלינו להגיש טפסים 106 לצורך שנת מס עבור שכירים וכן את כל האישורים הנדרשים עבור הפרשת כספים לפנסיה, קופות גמל, תוכניות חסכון, קרנות השתלמות ועוד.

מוטב גם להגיש את הרישומים וההוכחות שיכולות להיכנס תחת הגדרה של החזרי מס, למשל, תרומות מוסדות מוכרים, שינוי במצב משפחתי, תשלומי מזונות, נישום במשפחות, חיילים משוחררים, עולים חדשים, קיזוז הפסדים ורווחים בשוק ההון, ועוד שורה ארוכה של נושאים אשר יכולים להיחשב כמקור להחזרי מס.

צריך לומר שני דברים לסיום. הראשון, עלינו לקחת בחשבון את העובדה שיש בן או בת זוג, ועלינו לקבל מהם את המסמכים הנדרשים לצורך החזר מס. הדבר השני הוא, אנחנו יכולים להגיש את כל המסמכים באופן עצמאי ואנחנו יכולים גם לעשות זאת דרך גורם מומחה. מן הסתם, במקרה הראשון נחסוך עלויות, במקרה השני, אנחנו יכולים ליהנות משירות מקצועי יותר.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *