איך לעשות סרטון עם שיר – המדריך המושלם!
כבר עשיתם סרטון עם השיר המושלם ואתם מתלבטים: איך לשלב את השניים למקשה אחת? תכירו את המדריך שיקח אתכם במעין טיול חווייתי בעולם הסרטונים עם מוזיקה, ואל תשכחו להצטייד בסבלנות – כי יש כאן לא מעט שלבים, קטעים מצחיקים, וכנראה שתמצאו את עצמכם על הרצפה בתגובה לחלק מהרגעים!
שירים וסרטונים – מה קורה כשמוסיקה פוגשת תמונה?
נראה שכולנו נולדים עם יכולת לאהוב מוזיקה, ויש חלקים מהחיים שלנו שזה ברור מאליו – כמו בגיליון כל יום שישי בשבוע. אם המוזיקה היא הלחם של חיינו, הסרטונים יקיפו אותנו כמו החמאה על הלחם הזה. אז איך נתחבר בין השניים בצורה מדויקת?
1. בחרו את המוזיקה הנכונה
הצעד הראשון והכי חשוב – לבחור את השיר שיגרום לכל אחד להרגיש. שיר הוא הרבה יותר מסתם צלילים; הוא רגש, סיפור ותבנית שהולמת את מה שאתם רוצים להעביר.
- מה הכוונה של הסרטון? (עצבני? מצחיק? עצוב?)
- איזה סוג של מוזיקה מתאים לסיפור שלכם? (למשל: פופ, רוק, קלאסי)
- יש לכם זכויות לשיר? (שאלות קשות שהעורך דין שלכם ישמח לדון בהן)
2. תכנון הסרטון – כשקרטון פוגש את המציאות
לאחר שבחרתם את השיר, הגיע הזמן לתכנן את הסרטון. מה זה אומר? תספקו לרעיון המבריק שלכם קצת קונטקסט!
- כתבו תסריט (לא חייב להיות שייקיפדיה)
- תכננו תסריטים בהתאם לתקציב שלכם (כי כל תקציב הוא כמו בנק – נדרשת תשומת לב)
- בחרו את המקומות לצילומים (זכרו – "לעצב את המיקום" זה לא אומר להלביש את הכלב שלכם)
3. צילומים – ומדירה לשטח!
נכון, כעצמאים אתם מתחילים את הצילומים על ידי יתרון שצריך צלמים מקצועיים, אבל יש כמה טיפים לגרום לסרטון להיראות כאילו השקעתם את משכנתא של שנה.
- השתמשו בטלפון הנייד שלכם אם אתם חסרי תקציב (כולם יודעים שהם מצלמים מצוין)
- הפעילו את היצירתיות שלכם – תנו לסבים שלכם משחקי אולימפיאדה!
- שימו לב לתאורה – כדי שהכל יהיה מואר ויפה (כמו רצועת האור בהופעה)
תוכן שדורש תשומת לב – עריכה כמו מקצוען!
כמה פעמים חשבתם שסרטון ידרוש הרבה יותר זמן עריכה ממה שחשבתם? כאן הגיע הזמן להפתיע – את רוב הקסם עושים אחרי הצילומים.
1. בחירת התוכנה המתאימה
עכשיו, כמו בדיוידי, אתם מקבלים אפשרויות עריכה. האם תבחרו ב-שולחן העריכה ה"זוהר" או שאולי במערבב מכשירים עם המון אפקטים? הנה כמה רעיונות:
- Adobe Premiere Pro – סופר מקצוען, רק לבעלי סבלנות
- iMovie – קליל, ובמידה ויש לכם מק, זה שם בבית
- WeVideo – מערכת קליעה אונליין (ולא, היא לא קופצת במקביל)
2. תבחינו במדדים
עריכה זה לא הכל. איך תדעו אם מה שבניתם מצוין? שלב המדידות! שימו לב למספרים: כמה זמן אנחנו יכולים להחזיק את הצופה? האם השיר עוזר? האם הווידאו מאוד סוער?
- עקבו אחרי כמויות הצפיות (ותצטרכו יכולות לוגיות)
- תשאלו חברים, אנחנו ערים לאמת
- אל תחששו לשאול מקצוענים
הפצת הסרטון שלכם – מה עושים עכשיו?
עבודה קשה, ואימונים – מה עכשיו ברשת? כאן מדובר בצעד שייקח אתכם לגבהים חדשים.
- צפו מהעיר שהחלטתם לפרסם (בכל זאת, פרסום אוטומטי לא עובר בכל המקרים!)
- השתמשו בערוצי מדיה חברתית כמו אינסטגרם, פייסבוק, ועוד (כי מי לא אוהב לחשוף את היצירות שלו?)
- אם יש לכם בבלוג – זה הזמן לתגבר אותו במידע חדש!
מזגן מחובר בחורף? חפשו בראש! סרטון הוא עולם שלם, ואם יש לכם את כל המרכיבים – יש סיכוי טוב שהצופה יישאר איתכם עד הסוף. קדימה, לכו על זה!