מאבדים עבודה בגלל התעמרות בעבודה? גלו את הסיבות!

האם התעמרות בעבודה היא זן חדש של חיות רעות?

כך התחילה תקופת ההתעמרות בעבודה – עת בה אנשים נדחסים לתוך חדרים קטנים, עובדים שעות ארוכות, ולפעמים אפילו מוציאים את הכעס על הקולגה מהישיבה ליד! לא, לא תאמין, אבל אנחנו לא מדברים על הוליווד כאן, אלא על משרד חלומותיך! בזמן שבתכנים שונים מדברים על חוויות מעוררות השראה, לי נראה שזו פשוט גזירת גורל – או שמא סדנת עינוי נגדית למערכת היחסים המקצועית. רק תתחיל לחקור את הנושא, ותחדש על מקומות עבודה שהיו עליהם רמזים דקים ורעים.

אז מה זו התעמרות בעבודה, בעצם?

התעמרות בעבודה לא מתייחסת למשהו שהושג באוניברסיטה בנהיגה על סוסים אליהם מקשרים רגשות חמלה. התעמרות היא מצב בו אדם או קבוצת אנשים מתנהלים בדרכים מזלזלות, פוגעות וכואבות כלפי עובדים אחרים. כשחושבים על זה, מדובר באומנות לסבך אותנו בחיים, מבלי שנרגיש מה קורה לנו. אבל מי הם התוקפים? ומהן הגורמים שגרמו להתנהגות כזו?

מי הם התוקפים?

  • המנהל המושפל: זה שמתייחס לכפופים לו כמו ל"רשימה שחורה" של פצצות מתקתקות.
  • הקולגה התחרותית: זו שאומרת "אבל אני תמיד יחד עם אותך", בזמן שהיא משחיזה את הסכין מאחורי הגב שלכם.
  • המשרד במעגל הכוח: קבוצת אנשים שנשענת על "נורמות" מעוותות.

התעמרות בעבודה – למה זה קורה?

כשהמילים המפורסמות "העבודה היא חיינו" הפכו לתעודת זהות כל כך מודרנית, נוצרו סיבות רבות להתעמרות. בין אם הבוס מעוניין להוציא את הטוב ביותר מעובדיו או אם העובדים חושבים שהם נוסעים על רכבת הרים של אבק שריפה – אחד מהצדדים מרגיש מושפל בלחץ יומיומי וכל זה בגלל חוקים לא נגמרים.

7 סיבות עיקריות להתעמרות בדרך לחיים עסקיים

  • תחושת ההצדקה של הכוח
  • סביבה מלחיצה ושוחקת
  • הזנחה של רגשות פרטיים
  • קונפליקטים לא פתורים
  • צפיות מוזרות ומוגזמות
  • העדר מערכת תמיכה
  • הפערים בין עובד למנהל

איך מזהים התעמרות בעבודה?

שאלה טובה! בוא נראה כיצד תוכל לזהות סימנים שהמצב במשרדך לא כתוב כמו במדריך:

3 סימנים בולטים

  • שיחות מאחורי הגב: אם כולם יודעים על כל דבר שאני עושה לפני שאני עצמי יודעת?
  • ריחוק ושתיקות: כשכולם עוזבים את החדר ברגע שאני נכנסת
  • לוזינגים: נו, כולנו מכירים את זה – כשאתה בכנס ואתה שומע שמישהו צועק "נקניק!" עליך.

השלכות התעמרות בעבודה – האם זה נוגע גם לי?

אם לא שמעתם על שרשרת הבית היפים של הפסיכולוגיה, אז בבקשה, הכינו את עצמכם לשמוע משפטים כמו "הפסיכולוג שלי אמר לי אתה טוב יותר מאז ההיכרות שלנו". מחקרים מראים כי ההתעמרות בעבודה יכולה להוביל לתוצאות קשות כמו בעיות בריאותיות, ירידה בתפוקה ובעיות חברתיות.

מה קורה בעקבות התעמרות?

  • חרדה ובדידות
  • בעיות בריאותיות
  • דיכאון או חוסר מוטיבציה
  • עלייה בהיעדרויות מעבודה

הקלות באויר: איך להתקיים למרות הכל?

להכיר בעובדה שהקולגות שלנו לא תמיד יהיו המסדרים והמדריכים המושלמים, מסייע לנו להתמודד עם הקשיים בזכות *חמישה כללים חיוניים*:

5 כללים להתמודדות עם התעמרות בעבודה

  • אם יש בעיות, אל תהססו לשתף – המילה מאחדת
  • הניחו לאגו – פנו לעזרה מקצועית אם צריך
  • מצאו מקורות תמיכה בעבודה ומהסביבה
  • שמרו על הפוקוס במטרות שלכם ובשיחות חיוביות
  • קחו זמן לעצמכם כדי להטעין מחודשת

מה עושים כדי להפסיק את ההתעמרות?

מעניין! איך אנושות מצליחה להתמודד עם תופעה שאפילו לא ניתן להציע לה פתרון פשוט. ראשית, לא מדובר בשיחה על איכות המים בברז, אלא בהיכרות עםצורכי כולם. יש לעודד את תרבות הכבוד וההבנה בעבודה, מתוך מטרה למנוע את ההתעמרות.

נקודות עיקריות להפסקת ההתעמרות

  • יצירת סדנאות והכשרות
  • קידום שיח פתוח ומכבד
  • הקניית כלים לניהול הקונפליקטים

אם כן, כולנו פועלים יחד כדי להחיות את השלטון הפנימי בתודעה שלנו ולתמוך זה בזה. העבודה היא משפחה שנמצאת בחזרות על חיסיון, בש

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *