נניח שיש לך את הקורס המקוון המושלם. התוכן שובר שגרה, הוידאו זורם, ואתה בטוח שהקהל שלך הולך להתאהב. אבל רגע, איך באמת מביאים את מי שירצה לשלם ולעבור את התהליך ליד המסך? שיווק? זה לא רק “נא לפעול עכשיו!” או שליחת מיילים ללא הפסקה. זה מדע, זה אמנות – ובעיקר, זה אסטרטגיה שעובדת כמו קסם (רק בלי הטריקים הזולים).
אז בוא נעבור כמה מרכיבי זהב שאתה חייב להכיר לעומק, עם טיפים שלא תמצא בסתם בלוג תורן.
>> ניב דיגיטל מסביר איך לשווק קורס
איך לגרום לקורס שלך להתבלט? 5 דרכים שגורמות לסקרנות לפרוץ גבולות
– 1. להבין לעומק את קהל היעד – לא סתם “כולם”
אנשים לא רוצים לשמוע שאתה מציע “קורס שיעזור לכל אחד בתחום מסוים”. הם רוצים להרגיש שאתה מדבר אליהם *באמת*. תכיר את הקשיים שלהם, תכאב להם קצת, תספר איך הקורס שלך פותר אותם. כשאתה יודע כל כך טוב למי אתה פונה, הקסם פשוט קורה.
– 2. בנה סיפור – כן, סיפור!
אנשים אוהבים סיפורים, במיוחד כאלה שמתחברים למציאות שלהם. לא לספר על מספרים ואחוזים משעממים אלא לקחת את המאזין למסע. במה הקורס שלך התחיל? למה החלטת ללמד? איזה קושי פגשת, ואיך פתרת אותו? זה מייבש בעצם את התחרות.
– 3. היכולות שלך הן ההוכחה, אבל צריך להראות אותן נכון
כלומר, הצגות תוצאות, המלצות, דוגמאות ממשיות. לא רק “אני טוב”, אלא “תראה מה עשינו עם אנשים כמוך”. וידאו עם תלמידים שמספרים, סטטיסטיקות של הצלחות, סשנים חיים – כל אלה בונים אמון.
– 4. שיווק ממוקד – פרסום חכם ולא עיוור
אם היית מפרסם את הקורס שלך בפייסבוק, בטיקטוק, בלינקדאין ו… גם על השמש, עשית מסובך לעצמך. הבן איפה הקהל שלך שוהה ברשת, מה הוא מסוגל לעכל, ואיזה סוג תוכן הכי מתאים לו: סרטונים קצרים? פוסטים עם תמונות? פודקאסטים?
– 5. סדנאות הכנה ולוויינים למוצר
רוצה להקל על הלקוחות בהתחלה? תן להם טעימה. סדנה חינמית או מיני-קורס שמציג את הערך האמיתי, נותן להם להרגיש בטוחים ופותח את הרצון להשקיע בקורס העיקרי.
האם פוסט אחד יכול לשנות את הגלגל?
אוי, כן! אסטרטגיה שבונה נרטיב, יוצרת רצף, ומגייסת את הקהל צעד אחרי צעד, הופכת כל פוסט ל-“בום”.
– איך?
– בנה תוכן שיוצר סוף פתוח שמוביל לפוסט הבא (הסיפור לא מסתיים, רוצים לדעת יותר).
– השתמש בשאלות שמוציאות תגובות – זה לא סתם אינטראקציה, זה הורמון האמון.
– אל תפחד לדהר עם קצת הומור וקלילות, זה מפרק את החסם.
אין אחד כזה “למה לעקוב אחרי?”? תן תשובה ממוקדת.
כמו משפט קטן בסוף התוכן שגורם לקורא לחשוב: “טוב, חייב לבדוק את העניין הזה עוד יותר.”
האם כל זה מסובך מדי? תראה, זה לא יותר מסודר במוח! הכל עניין של לבנות תוכנית מסודרת, עם בדיקות ומדידה.
מדידה ועקיבה – למה הם החברים הכי טובים שלך בשיווק
למה להכניס מדידה ללב השיווק? כי מה שלא נמדד, לא משתפר.
הנה כמה נקודות חובה:
– דאטה בזמן אמת – הבן מאיפה הגיע הכי הרבה עניין והאם התוכן שלך מייצר פעולה.
– Google Analytics ו־Facebook Insights – כלים שהם כמו רופא ראשי: אומרים לך מה בריא ומה לא.
– דיוק בפרסום ממומן – לא סתם שליחת פרסומת לכולם, אלא פילוח מדויק לפי תחומי עניין, גיל, מיקום, ואפילו התנהגות גלישה.
– A/B Testing – תנסה שני נוסחים של הודעה או תמונה ותראה מה עובד הכי טוב. זה כמו שיש לך שני מתכונים, ואתה מגלה איזה טעים יותר.
אל תשכח לבדוק גם את הדאטה המקרי – מי באמת קונה, מי נשאר פעיל, מי עוזב. כל קמפיין שבונה בהבנה ומבוסס על נתונים הוא מתכוון להרויח.
שיווק אשראי חברתי – למה הוא משחק גדול?
לפעמים אין מתיחה טובה יותר מהעדות אמתית ממי שכבר עבר את הדרך. המלצות – לא סתם המלצות הכללות – אלא סיפור האמת, עם פרטים שקרובים לכוח האדם, הם רכבת הרים של אמינות. דרך ההמלצות אתה למעשה מוצר את עצמך מחדש.
איך לעשות את זה נכון?
– בקש מהתלמידים שלך לתעד רגעים משמעותיים שלהם.
– הפוך המלצות לווידאו ולא רק טקסט.
– שתף סיפורים שמוכיחים תוצאות ולא רק מילים יפות.
– ענה באופן אישי ותודה על כל תגובה – אין כמו להרגיש רצוי.
שאלות כבוד – תשובות חכמות, איפה למצוא את כל המידע?
– האם כדאי להתחיל עם קורס חינמי לפני הקורס הממומן?
בהחלט. זה נותן ביטחון, מאפשר למשתמשים להכיר אותך ולאבד חששות לפני שהם קופצים למים.
– כמה זמן מומלץ להשקיע בשיווק לפני השקת הקורס?
מאותן הניסיון, לפחות חודש להקים קהל ולבנות רצף תוכן ש“מחמם” את הקהל.
– מה עם שיתופי פעולה?
שיתופי פעולה עם מובילי דעה שאתם מחבבים בתחום יכולים להכפיל את ההגעה.
– האם להציע החזר כספי אם הקורס לא עונה על הציפיות?
אתה יכול, זה מראה על ביטחון במוצר, אבל תמיד עם תנאים ברורים.
– איך להתמודד עם תגובות שליליות?
להתייחס בהבנה, לצפות שאלו חלק מתהליך הלמידה והצמיחה ולנצל את ההזדמנות לשפר.
לכן, אל תהיה איש המסתורין – תהיה זה שאנשים רוצים להגיע אליו, ללחוץ עליו, ולשים את האמון שלו בידיים שלך.
אז למה באמת הקורס שלך לא יכול להיות הצלחה אדירה? פשוט תקדיש לו את האהבה, הקשב והאסטרטגיות שקוראות להיום, את תכף תראה איך ההכנסות והביקוש עולים כל כך מהר שכבר לא תזכור מתי התחלת.
הצלחה זה לא קסם – זה סטייל אחד שמלווה אותך בכל צעד. הסטייל של המומחים.
>> הפקת קורס דיגיטלי זה ניב דיגיטל